Négyszögtengelyes
Négyszögtengelyes monoblokk
A szűrő használata ajánlott!
Pl.: Kategória, márka, minőségi szint, fogszám
A középcsapágy többféle rendszerű lehet, de mindegyiket a középcsapágyház menetébe kell behajtani. A menet a legtöbb kerékpáron vagy angol, vagy olasz rendszerű. Szerencsére a mai modern kerékpárok csak angol rendszerrel készülnek.
A csapágy szerkezete lehet hagyományos négyszögtengelyes golyóscsapágyas vagy monoblokk típusú. Az utóbbi négyszögtengelyes, Octalink vagy ISIS bordástengelyeses lehet.
A golyóscsapágyas sok különálló alkatrészből áll és speciális szerszám kell hozzá. A szerelése macerás. Így a 90'-es években ezt felváltotta a monoblokk, amelynek belseje ipari csapágyas. Nem szerelhető, ha elkopik, cserélni kell. Viszont hosszú ideig nincs vele probléma. A be és ki szereléshez egyetlen speciális szerszámra van szükség. A monoblokk behajtóra.
Monoblokk
A középcsapágy többféle rendszerű lehet, de mindegyiket a középcsapágyház menetébe kell behajtani. A menet a legtöbb kerékpáron vagy angol, vagy olasz rendszerű. Szerencsére a mai modern kerékpárok csak angol rendszerrel készülnek.
A csapágy szerkezete lehet hagyományos négyszögtengelyes golyóscsapágyas vagy monoblokk típusú. Az utóbbi négyszögtengelyes, Octalink vagy ISIS bordástengelyeses lehet.
A golyóscsapágyas sok különálló alkatrészből áll és speciális szerszám kell hozzá. A szerelése macerás. Így a 90'-es években ezt felváltotta a monoblokk, amelynek belseje ipari csapágyas. Nem szerelhető, ha elkopik, cserélni kell. Viszont hosszú ideig nincs vele probléma. A be és ki szereléshez egyetlen speciális szerszámra van szükség. A monoblokk behajtóra.