A SUNRACE márka váltóiról, hajtásrendszereiről, kerékagyairól ismert. Az 1972-ben alapított tajvani cég eleinte valóban az alsóbb, majd később a középső szegmensben gyártott lánckeréksorokat, láncokat, váltókarokat és egyéb alkatrészeket, most azonban megcélozták a felső kategóriát is. Első váltórendszereiket SunRace márkanéven jegyezték be, majd a ’80-as években a márka kihozza az első pozícionált váltóit. 1994-ben a tajvani kormány komoly támogatást ad a kerékpáripart kiszolgáló vállalkozásoknak és ezzel megkezdődik a SunRace felemelkedése. 1995-ben betör az amerikai OEM piacra, 2000-ben a cég megvásárolja az angol Sturmey Archer-t, valamint megalapul a Sun Race/Santa Cruz csapat, mellyel Kathy Pruitt DH bajnokságot nyer, rá 1 évre Kink Norba megnyeri a NORBA Nemzeti XC Bajnokságot is! 2001-től kínai gyárral is rendelkezik a már kissé máshogyan írt „Sunrace”: manapság itt készülnek a belépő szintű alkatrészei, a tajvani üzem kapacitásait pedig a felsőkategóriás alkatrészek és a Sturmey Archer agyai, agyváltói gyártására fordítják, melyek így kiemelt figyelmet kapnak. " style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">Sunrace BLM500 V-fékkar, csak jobb, 2 ujjas, alumínium, fekete Hidegen kovácsolt alumíniumból készült fékkar Mountain bike rövidítése, a modern terepkerékpározást, -kerékpárt jelöli. Jellemzője a széles áttételskála és a ballonos, bütykös köpeny, erős váz és a hatékony fékrendszer. Az 1970-es évek végén néhány amerikai hippi a kaliforniai Tamalpais hegyen kezdett el lefele száguldozni "paraszbicikliből" átalakított gépekkel. Egyre hatékonyabb kerékpárt fejlesztettek ki, vázakat forrasztgattak, majd piacra is dobták a sikeresebb darabokat. Ők lepődtek meg legjobban, hogy mekkora kereslet volt az első terepkerékpárokora, azaz mountain bike-okra. A fejlesztők, Tom Ritchey, Gary Fisher, Joe Breeze, külön-külön céget alapítottak, és közülül többen még ma is a kerékpárpiac meghatározó szereplői. Az MTB-n alkalmazott technikai megoldások sokat fejlődtek az eltelt 25 év alatt, a kerékpártípusból világszerte fél milliárdnál (!) is többet adtak el. Az MTB világa folyamatosan alakul: újabb és újabb irányzatok születnek. A terepkerékpározás talán a civilizációs ártalmak ellensúlyozása miatt oly sikeres: közelebb hozza az embereket a természethez, távolabb a forgalmas utaktól, a sűrűn lakott településektől. " style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">MTB-hez, városi és
Az olcsóbb trekking kerékpárok tekinthetők a krossz kerékpárok felszerelt változatainak is. Ahogy lépkedünk felfelé az ár tekintetében, megjelennek azok az extrák, melyek egy trekking gépet igazán azzá tesznek, ami. Több rögzítési lehetőség a vázon és a villán is pl. a kulacstartó szemek, extra csomagtartó szemek, villa csomagtartó felszerelési lehetőség, dinamó konzol, és láncvédő konzol a vázon, gyárilag szerelt agydinamó, vázon belül vezetett elektromos vezetékek a lámpák számára. Megjelennek a komfortos rugós nyeregcsövek. A jobb modelleken a sárvédő már nem a full zörgős acél, hanem alu-műanyag kompozit, és a csomagtartó is masszívabb, vastag alu csöves példány. A geometriáját tekintve egy trekking váznak rövidebb az eleje, és komfortosabb mint egy krossz gép, ami nem is csoda, hiszen az alapvető célja, hogy nagyobb távokat kényelmesen legyűrjünk velük, akár tetemes mennyiségű csomaggal megrakodva. Ebből kifolyólag a gyári kitámasztó is többnyire már nem középcsapágy mögött rögzített, hanem a hátsó papucs mellett rögzülő stabilabb darab. A legjobb trekking gépek non-plusz ultrája, az agyváltó a hátsó kerékben. Csak ez az egy tétel általában duplázza gép árát.
" style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">trekking kerékpározáshoz is. Az MTB-ken, trekkingeken és crossgépeken alkalmazott bowdenműködtetésű abroncsféktípus. A kantifékeket váltotta fel, nagyobb fékerőt és egyszerűbb beállítást biztosítva. A V-fék speciális fékkart igényel, mely több bowdent húz, mint a korábbi típusokhoz (kanti, patkó) való. Mindenképpen ügyeljünk a megfelelő fék/fékkar-rendszer párosításra, mivel a fékhatás nagyban változhat, rossz kombináció potenciálisan életveszélyes is lehet! A V-fék két pillangóját a tetején egy bowdenszakasz köti össze, majd egy "pipa" fordítja meg a bowdenirányt kb. 90 fokkal. Ügyeljünk arra, hogy ezen a szakaszon ne tudjon a szennyeződés a bowdenházba behatolni. A V-fék új kihívója a mechanikus-, illetve a hidraulikus tárcsafék, melyek még nagyobb fékerőt biztosítanak, és az abroncsfék-rendszerekkel ellentétben kevésbé érzékenyek az időjárás viszontagságaira, ellenben nehezebb mint a V-fékes rendszerek többsége. " style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">V-fékhez vagy mechanikus tárcsafékhez A ERGON német márka, az ergonomikus kormánymarkolat-trend megalapozója. Az ERGON a Kölni Sportegyetem Ergonómia Tanszékével közösen fejlesztett az első markolatokat, számos termékdíjat kiérdemelve különféle kiállításokon. Abból indultak ki, hogy a kerékpárok fejlesztésénél már szinte minden tökéletesítve van, kivéve az egyik legfontosabb kontaktuspont, ahol a kormányt fogjuk. Az ERGON világ-, Európa- és nemzeti bajnok versenyzőkből, kerékpáros szakértőkből, mérnökökből, orvosokból és ergonómiai szakemberekből álló csapata a kerékpárost helyezte a középpontba, nem pedig a kerékpárt. A forradalmi fejlesztés alapja a következő: az egyik a megfelelő (puhább és keményebb) anyagok használata, a másik pedig a tenyér anatómiai sajátosságait figyelembe vevő forma. 2010-ben a márka egy újabb kontaktuspontot vett górcső alá, nevezetesen a nyerget. Ezt is a markolatoknál bizonyított módszerrel, orvosok, szakemberek és versenyzők bevonásával tette. Végezetül már csak egy kontaktuspont maradt, a lábak, amelynél az ERGON speciális talpbetéteket fejlesztett, így javítva az ergonómiát. " style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">Ergonomikus kialakítású, hosszú fékkar 22,2 mm kormányátmérő Tömeg: 105 g/db |